Skip to main content

5-12"jungle extra2" From the novel by Michael Crichton

This song is also sort of background music.I finished it as a light feeling song using the main theme melody.It is the most orthodox style of old DTM music.In short, it is a way to put a melody on a certain rhythm.Although it is an easy method, I think that there are cases where it is effective in one way of use.

https://geturai.tumblr.com/post/166002579011/this-music-is-a-subject-matter-about-michael


In this series "CONGO", I'm thinking about "making sound".The sound that can be heard at the beginning of the song is a further processing of the sound in Logic proX to fit the song.Basically I am making songs for raw instruments.However, if you want to show some kind of effect, think about making a sound without hesitation.I think this is one of the fun of composition.

By the way, I completed this song in about 2 hours towards PC without writing a score.The time of music is about 2 minutes, it is only the form of presenting a melody almost.I tried to make a song with a little shoulder power out.

Thank you!

Comments

Popular posts from this blog

7-13"Willow's magic" Original music on the theme of the movie "Willow"

Music corresponding to the scene where Willow uses magic.Willow, unfamiliar with magic, uses magic to return her to humans at the request of Finn Razel.Although the result was that the mouse was changed to a crow · · ^ ^ https://geturai.tumblr.com/post/166420851161/music-corresponding-to-the-scene-where-willow-uses Music is made only on the hall tone scale.In the Haltone scale, the pitch is used only for 2 degrees.It seems almost ignored such as classical harmony ^ ^ It is important that this music matches the image.As I have written many times, if music does not fit in with the video, making music is itself wasted.

11-9"Erie and Joss"/Contact

My original song on the theme of American film "Contact". It is music that Ellie called to Joss assumed scenes of his decision. (Erie is under review as a crew member.) The method of composition and arrangement is the same as 11-2.

アメリカ映画音楽を学ぶNo.1

アメリカ映画音楽家はその層がとても厚い。ジョン・ウィリアムズ、ジェームズ・ホナー、ジェリー・ゴールドスミス、ハンス・ジマーなどに代表されるような素晴らしい音楽家が勢ぞろい。 映画音楽はその懐がとても深く、ここでは音楽のジャンルなど些事に等しい。要するに何でもできなければお話しにならない~という世界であるようだ。 私は、彼らの作り出す音楽がとても好きであり、その技法なども少しずつ学んでいます。私が過去、一番最初に手をつけたのが今回UPした1分半ほどの短い曲に代表されるあるアレンジ手法。あ、もちろんオリジナル曲ですからね^^ 古くは、アーサー王とか三銃士、海賊映画などに代表されるスペクタクルとロマンに溢れた壮大な叙事詩とでもいう作品に使われてきたアレンジの一手法です。こういった音楽を思い出すと「キング・アーサー」「X-Men2」「バック・トゥー・ザ・フィーチャー」「ロビンフッド」などがすぐ思い浮かびます。 UPした作品は、アメリカ映画の手法をマスターするために私が日々作っている小作品群の一つ。一つの映画対象に10~15曲書くという学習と並行して常に行っています。伝統的&オーソドックスな手法ではありますが、実際のオケを多少簡略化しています。 --------------------------------------------- ヒント: ・Aメロの部分 ストリングス系でミニマル的なある一定のリズムを作り上げます。そしてこのリズムの補強にトロンボーンとトランペットセクションを用います。このリズムの上にフレンチホルンでメロディを載せていきます。木管楽器群は、ストリングスのリズムを追従し、メロディの合いの手とでもいうべきメロディックなパッセージを担当しています。 ・Bメロの部分 フレンチホルンの分厚いメロディと対比させるためにメロディはヴァイオリンを用います。ここではクラシック的アレンジが重要であり、ストリングスは常に4声。そして、色を添えるためにフルート、クラリネット、オーボエなどがバックで参加しています。この時、Aメロの雰囲気は大切なので、フレンチホルンがあるラインを奏でています。 ----------------------------------------------- DTMは、こういった音楽が比較的得意な...