Skip to main content

6-7 6-8 From the novel by Stephen Edwin King

7 & 8 songs based on Steven King's original "Mist".

6-8"Blind belief" From the novel by Stephen Edwin King



People who "can not admit" rather than see the reality seek something from the heart.It may be "God" and it may be something else.Even "humanity" may collapse under unstable emotions.The word that is perfect for such expression may be "Blind belief".

This music expresses the heart and emotions of such people.

Initially I thought about making it "hymns" like music.However, this does not keep commonality with the main theme.So I made it to another music that chorus was the main.All sound motifs were derived from the main theme.Even so, I was really worried about writing a score ....


6-7"Main theme (another version)" From the novel by Stephen Edwin King



I made the main theme more melodic.I can not tell of whether it agrees with the work "Mist".However, if you can not express something by melody alone, there is no point in writing music.I think like this.

Thank you!

Comments

Popular posts from this blog

7-13"Willow's magic" Original music on the theme of the movie "Willow"

Music corresponding to the scene where Willow uses magic.Willow, unfamiliar with magic, uses magic to return her to humans at the request of Finn Razel.Although the result was that the mouse was changed to a crow · · ^ ^ https://geturai.tumblr.com/post/166420851161/music-corresponding-to-the-scene-where-willow-uses Music is made only on the hall tone scale.In the Haltone scale, the pitch is used only for 2 degrees.It seems almost ignored such as classical harmony ^ ^ It is important that this music matches the image.As I have written many times, if music does not fit in with the video, making music is itself wasted.

11-9"Erie and Joss"/Contact

My original song on the theme of American film "Contact". It is music that Ellie called to Joss assumed scenes of his decision. (Erie is under review as a crew member.) The method of composition and arrangement is the same as 11-2.

アメリカ映画音楽を学ぶNo.1

アメリカ映画音楽家はその層がとても厚い。ジョン・ウィリアムズ、ジェームズ・ホナー、ジェリー・ゴールドスミス、ハンス・ジマーなどに代表されるような素晴らしい音楽家が勢ぞろい。 映画音楽はその懐がとても深く、ここでは音楽のジャンルなど些事に等しい。要するに何でもできなければお話しにならない~という世界であるようだ。 私は、彼らの作り出す音楽がとても好きであり、その技法なども少しずつ学んでいます。私が過去、一番最初に手をつけたのが今回UPした1分半ほどの短い曲に代表されるあるアレンジ手法。あ、もちろんオリジナル曲ですからね^^ 古くは、アーサー王とか三銃士、海賊映画などに代表されるスペクタクルとロマンに溢れた壮大な叙事詩とでもいう作品に使われてきたアレンジの一手法です。こういった音楽を思い出すと「キング・アーサー」「X-Men2」「バック・トゥー・ザ・フィーチャー」「ロビンフッド」などがすぐ思い浮かびます。 UPした作品は、アメリカ映画の手法をマスターするために私が日々作っている小作品群の一つ。一つの映画対象に10~15曲書くという学習と並行して常に行っています。伝統的&オーソドックスな手法ではありますが、実際のオケを多少簡略化しています。 --------------------------------------------- ヒント: ・Aメロの部分 ストリングス系でミニマル的なある一定のリズムを作り上げます。そしてこのリズムの補強にトロンボーンとトランペットセクションを用います。このリズムの上にフレンチホルンでメロディを載せていきます。木管楽器群は、ストリングスのリズムを追従し、メロディの合いの手とでもいうべきメロディックなパッセージを担当しています。 ・Bメロの部分 フレンチホルンの分厚いメロディと対比させるためにメロディはヴァイオリンを用います。ここではクラシック的アレンジが重要であり、ストリングスは常に4声。そして、色を添えるためにフルート、クラリネット、オーボエなどがバックで参加しています。この時、Aメロの雰囲気は大切なので、フレンチホルンがあるラインを奏でています。 ----------------------------------------------- DTMは、こういった音楽が比較的得意な...